Sociala medier

Förstå kunden – ett samarbete med Centrum för tjänsteforskning

Hur ska man göra för att faktiskt förstå sina kunder?

Alla dessa utvärderingar, vad ska de egentligen vara bra för? ​Vi tror kanske att de är ett viktigt led i vår ambition att fokusera på kunden (eller om man föredrar: medborgaren, brukaren, patienten, eleven). Men om vi tjatar hål i huvudet på våra kunder kommer vi bara att urholka vårt varumärke. Så hur gör man egentligen?

 

Klas fick en dag ett utbrott på alla utvärderingar och lade ut ett youtubeklipp som blev viralt.  Per Kristensson på Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads Universitet kontaktade Klas och en dialog inleddes. Det resulterade i att Per och Klas skrev en bok i ämnet. Boken fick titeln ”I kundens skor” utgiven av Volante Förlag. Vill du köpa in fler än 10 exemplar mejla för offert:  kundservice@klashallberg.se

 

Per Kristensson är professor i konsumentpsykologi och innovation och föreståndare vid CTF, Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet, som är världsledande inom fältet.

Läs mer om CTF och deras forskning

Läs hela pressmeddelandet

Anmäl dig till mitt nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad om t ex nya föreläsningar, shower och böcker samt annat jag har på gång.