VIP-rabatt på boken "I kundens skor!

En bok om att skapa värde ur kundens, medborgarens, gästens, patientens, elevens eller helt enkelt ur en annan människas perspektiv

20% RABATT OCH FRI FRAKT med koden: 20KlasHallberg

I kundens skor (inbunden)
199 KR

OBS! använd följande kod i kassan: 20KlasHallberg
Det ger 20% och fraktfritt

I kundens skor (pocket)
89 KR

OBS! använd följande kod i kassan: 20KlasHallberg
Det ger 20% och fraktfritt

Vid köp av fler än 20 exemplar mejla info@klashallberg för offert

I kundens skor

Har du någonsin drabbats av bristande information när ditt tåg blivit försenat, knappat dig vilse i telefonväxeln, blivit ignorerad i en sjukhuskorridor eller tröttnat på att svara på utvärderingar och enkäter så fort du köpt något? Då är du inte ensam.

I den här boken försöker föreläsaren och husfilosofen Klas Hallberg och professorn Per Kristensson reda ut varför så många organisationer misslyckas så totalt i mötet med sina kunder. Klas träffsäkra, humoristiska nedslag i verkligheten varvas med Pers forskning kring varför det är så svårt att begripa sig på dem som är viktigast av allt för ens verksamhet.

– Den här boken ställer en av de viktigaste frågorna man som organisation och ledare kan ställa sig: Vad behöver medarbetarna för att vilja sätta foten i kundens sko? I dag behöver man vara ’kundbesatt’ – nyfiken på sina kunder på riktigt.
Hélène Barnekow, vd Microsoft Sverige

Den här boken visar på ett samtidigt underhållande och sakligt förklarande sätt var utmaningarna för företag och andra organisationer ligger och ger riktlinjer för hur man kan få en tydligare bild av kundens verkliga behov och önskemål. Den ger också praktiska och i forskning väl underbyggda råd för hur man både på det personliga och organisatoriska planet kan skapa förutsättningar för att stötta kunden på ett för både kund och företag värdeskapande sätt.
Christian Grönroos, professor företagsekonomi och författare av bl.a Service Management och marknadsföring

– Det är en bok som innehåller väldigt mycket tänkvärt, klokt och intressant. Tankarna kring samskapande och värdet av resursintegration, och inte minst resonemangen om att våga, om den inre motivationen, den orädda individen och organisationen, tycker jag är lysande och träffsäkra.
Anne Andersson, Kommundirektör Örebro kommun

– Alla som lever i Sverige (och många andra länder) idag kommer känna igen sig i den här mycket underhållande och kloka boken. Låt oss skratta åt tidens pedantiska mätbarhetselände inom alla serviceyrken, och sedan ändra på det!
Jonna Bornemark, professor i filosofi och författare av Det omätbaras renässans

Klas Hallberg är föreläsare, författare och husfilosof. Han betraktar som få andra sin samtid med humoristisk och nyfiket kritisk blick. En sällsynt träffsäkerhet parat med allvarsblandad humor har blivit Klas signum. Klas tillhör de bästa talarna i världen. Han rankades 2019 till topp tio av 5000 talare som studerats av SpeakerRating. Hösten 2018 utsågs han återigen till Sveriges bästa talare då han fick det Stora Talarpriset (Sveriges största oberoende pris).
Per Kristensson är professor i psykologi med inriktning konsumtion och innovation vid CTF, Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet, som är världsledande inom fältet. Han forskar om kundbeteenden och om hur organisationer förhåller sig till och samspelar med sina kunder. Han är en uppskattad föreläsare och har uppmärksammats för sin förmåga att förklara komplexa begrepp och samband på ett sätt som gör att alla förstår.