Sociala medier

Anlita Klas

Jag skräddarsyr!

När du hyr in mig som föreläsare till din organisation så är jag till för er. Jag gör allt jag kan för att vara den pusselbit som ni behöver vid aktuellt tillfälle. Jag kommer inte med en färdig standardföreläsning och ställer in skorna. Jag kommer med en slags besatthet av att göra mig relevant för er.

 

Hela mitt yrkesliv har jag drivits av en huvudsaklig idé: att organisationer behöver göra sig relevanta för sina kunder/användare/brukare. Givetvis speglar denna idé hur jag själv förhåller mig till mina egna kunder. Häpp! Klas

Omdömen

  • En av världens nio bästa talare

    Klas är i en klass för sig, en briljant presentatör…Han är som en perfekt koordinerad symfoniorkester som ger publiken bästa tänkbara upplevelse.

    David JP Philips, grundare av SpeakerRating

  • Alla påverkades av din föreläsning

    Alla i Sturebadets koncern blev påverkade av din föreläsning, och tyckte du var fantastisk. Jag är så tacksam för ditt sätt att fånga upp det som sagts tidigare på dagen och genom ditt sätt att framföra det på landade budskapet rätt i oss. Tungt allvar med humor – en konst.

    Sunniva Fallan Rød, Koncernvd Sturebadet Holding

Några exempel på föreläsningar – fysiskt och/eller online

Under ett telefonsamtal som vi normalt bokar in kommer Klas att föreslå föreläsningens rubrik och innehåll så att den blir relevant till just ert sammanhang. Rubrikerna nedan är bara exempel på några vanliga föreläsningar. Efter mer än 20 års erfarenhet av att föreläsa för mer än 1000 organisationer har Klas stor förståelse för vad som krävs i varje situation.

Gå i kundens skor!

En föreläsning om att skapa värde ihop med kunderna, användarna, medborgarna – kalla dem vad du vill. Det blir en föreläsning om att ha fötterna i kundernas skor och utgå från kunderna när vi utformar våra erbjudanden och våra processer. Föreläsningen kan riktas antingen till sälj och service, eller handla mer om strategisk höjd och långsiktig styrning.

 

För offentlig verksamhet handlar det ofta om tillitsbaserad styrning och värdeskapande medarbetarskap. Om att göra rätt sak och acceptera att den ibland utförs på fel sätt istället för att frestas av lockelsen att göra fel sak rätt bara för att det är enklare.

 

Klas har skrivit en bok i ämnet ihop med Professor Per Kristensson från Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads Universitet. Boken har titeln ”I kundens skor” och finns att köpa med mängdrabatt för den som vill komplettera föreläsningen med en bok. Klas föreläser även ihop med Per Kristensson. Fråga efter paketpris.

En specialdesignad pandemikickout

Fram till nu har en hel värld ägnat sig åt att undvika att dö – och nu är det dags att våga leva. Klas tror vi behöver både  ”arbetsträna” och rent av ”livsträna”. Det här blir ett livsträningspass där vi tillsammans lämnar en del av både medvetna och omedvetna hämningar bakom oss.

 

Klas skräddarsyr ett föredrag utifrån just er dynamik – med fokus på att lämna olika onödiga begränsningar bakom oss. Det kan handla om allt från att våga åka in till kontoret igen, till att våga träffa sina kunder, samt även att skapa nyfikenhet och energi kring hur vi ska jobba tillsammans framöver. Hur ska just din organisation ha det gällande riktlinjer för hemarbete etc.

Ni kommer att få en rejäl energiboost, många skratt och en riktigt go känsla i magen.

Vardagligt ledarskap

Detta är Klas variant av begreppet medarbetarskap. Han pratar om hur vi leder varandra i vardagen och om vikten av att göra sig medveten om vart vi just nu leder varandra – och om vi vill dit.

 

Ett klassiskt budskap som Klas har finputsat i tjugo års tid för att kunna vara lömsk och listig så att det blir en riktigt rolig föreläsning som berör många människor på djupet och faktiskt har visat sig få folk att ändra sig ibland.

Bemötandets magi

Nästan samma föreläsning om den om vardagligt ledarskap, men med mer fokus på just bemötande. En föreläsning som är omöjlig att värja sig mot. Deltagarna blir både plågsamt påminda om hur enkelt och viktigt det är med bemötande, och samtidigt peppade att just agera på de enkla förslag Klas kommer med för att lyfta bemötandet både som individ och för hela organisationen.

Att göra det omöjliga möjligt

Vi tar oss ut i fältet av möjligheter och upptäcker dem i vardagen. Vi gör oss av med begränsande föreställningar och älskar äventyret. Det här är en riktig rock´n roll-föreläsning om att spränga gränser. Yes!!

Digitala föreläsningar

”Tack för en kanonbra timme! Det måste vara svårt när man inte får några reaktioner (ingen bild eller ljud från oss), men skratten var många och insikterna likaså. Att du också kopplade till vår vardag gjorde det riktigt spot on”.
Eric Åkerström, Platschef Atea Sverige AB

 

”Jag blev imponerad över att du lyckades ta dig ”genom skärmen” och nå oss. Du fick med tankeväckande perspektiv och budskap mitt i alla skratt, och dem kan vi fortsätta ha dialog kring och referera till”.
Carolina Gianola, Arbetsförmedlingschef

Varför Klas använder humor

Klas Hallberg berättar varför han använder humorn när han är på scen

Gör en förfrågan