Sociala medier

RÄTT RÄCKER INTE

Köp biljetter

RÄTT RÄCKER INTE
Att göra nytta på riktigt


En öppen föreläsning med
Klas Hallberg och Per Kristensson

Tid: kl 15:30-17:00 utan paus.
Plats: Playhouse Teater, Drottninggatan 71 A
Pris: 750 kr/st + 25% moms
OBS! Efteråt finns möjlighet att få böcker signerade och handla till rabatt. 

Våra arbetsplatser styrs alltmer av regelverk, policies och rutiner – men hur ser vi till att de faktiskt leder till bättre resultat? Hur skapar vi organisationer där människor inte bara följer riktlinjer utan också bidrar med sin erfarenhet och sitt omdöme för att lösa verkliga problem?

Klas Hallberg och Per Kristensson ger en inspirerande föreläsning om hur vi kan kombinera struktur med handlingskraft för att göra verklig nytta i både offentlig sektor och näringslivet. Föreläsningen bygger på den nya boken ”Rätt räcker inte – att göra nytta på riktigt”.

I både boken och under föreläsningen bjuder Klas och Per på forskning och träffsäkra exempel som visar på hur man kan gå från att enbart göra rätt till att göra rätt saker. De kommer att motivera dig och din organisation att träna på ert omdöme för att skapa nytta på riktigt. Det blir en väldigt rolig och informativ föreläsning som inspirerar att agera direkt.

Välkommen till en föreläsning som ger nya perspektiv och konkreta insikter – Anmäl dig idag!

Köp biljetter

12 maj 2025 kl 15:30-17:00

Playhouse Teater i Stockholm

Köp biljetter

Sagt om boken


”Klas och Per har satt samman en bok där alla, och inte minst vi chefer på högsta nivån, utmanas att fundera på vilka risker en verksamhet måste våga ta, administrativa eller operativa? Läs, inspireras och våga rubba cirklar.”
Jens Mattsson, Generaldirektör FOI

”Det här är en bok som behövs! En träffsäker och djuplodande bok om att skapa verkligt värde som dessutom är rolig att läsa.”
Lisbeth Löpare-Johansson, samordnare Nära Vård SKR

20% rabatt på boken vid köp av biljetter: 199,20 kr ink 6% moms (Ord. pris 249 kr ink moms). Rabatten dras av i varukorgen när du köper biljetter till föreläsningen den 12 maj.

 

Hur gör vi för att komma tillbaka till ett samhälle där det är viktigare att göra rätt än att inte göra fel?

 

Det här är en bok om det mänskliga omdömets revansch. En upp­görelse med ett samhälle präglat av en övertro på mätetal, processer och riktlinjer. Där vanliga människor ute i våra organisationer inte får, vill eller vågar göra vad som krävs i ögonblicket för att skapa värde för kunden.

 

När Ingalill och Bo bygger ett attefallshus på tomten vet de inte att huset av misstag hamnar 35 centimeter för nära tomtgränsen. Kommunen meddelar att huset därför måste rivas fastän det inte står på någon annans mark.

Och när en rutten telefonstolpe lutar farligt över vägen kommer en kille från energibolaget för att ta bort den, men när han får frågan om inte den lika ruttna stolpen intill borde tas bort på samma gång, svarar han: ”Nej, jag har ju ingen beställning på den.”

Klas Hallberg (till vänster i bild) är föreläsare, författare och husfilosof. Han betraktar som få andra sin samtid med humoristisk och nyfiket kritisk blick. En sällsynt träffsäkerhet parat med allvarsblandad humor har blivit Klas signum. Klas tillhör de bästa talarna i världen. Han har rankats till 9 till topp tio av 5000 talare i en oberoende studie av Speakerrating och flera gånger utsetts till Sveriges bästa talare.

Per Kristensson (till höger i bild) är professor i psykologi med inriktning konsumtion och innovation vid CTF, Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet, som är världsledande inom fältet. Han forskar om kundbeteenden och om hur organisationer förhåller sig till och samspelar med sina kunder. Han är en uppskattad föreläsare och har uppmärksammats för sin förmåga att förklara komplexa begrepp och samband på ett sätt som gör att alla förstår.

Anmäl dig till mitt nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad om t ex nya föreläsningar, shower och böcker samt annat jag har på gång.